Ez elég furcsán néz ki: így cenzúrázzák a kínai tévében a nyugati márkákat
2021. április 12. 13:02
Hszincsiang-tartomány gyapotkampánya miatt a kínai televíziócsatornák elmossák a nyugati márkák logóit. Kína a hazai ruhamárkákat erősíti.
2021. április 12. 13:02
p
2
0
3
Mentés
A hazai gyapotot népszerűsítő kampány miatt néhány műsor később került adásba a kínai tévékben, mivel az utómunka során a pólóktól a cipőkig cenzúrázni kellett a szereplők ruházatát. A nyugati kiskereskedők nem nézik jó szemmel, hogy Kínában kényszermunkát alkalmaznak a pamutgyártásban, ezért fogalmaznak meg kritikákat.
Peking ezt tagadja és cserébe bojkottálja a nyugati ruhamárkákat.
ezt tagadja és cserébe bojkottálja a nyugati ruhamárkákat.
Kínában óriási online felháborodás tört ki a nyugati kritikák miatt és több kínai híresség megszakította együttműködését a nyugati márkákkal, valamint kifejezték támogatásukat a kínai gyapot mellett. Erre a vonatra ültek fel kínai tv-csatornák is, bár néhol vicces végkimenetellel, hiszen olykor egész embereket kellett kitakarni.
A „Sisters Who Make Waves” varieté-műsorban az énekesek és a színészek úgy tűnnek, mintha felhőkön járnának a cenzúrázott cipők miatt.
A Chuang 2021 valóságshowban a versenyzők pedig tetőtől-talpig nyugati márkákat viseltek, így egész testüket ki kellett takarni. A legnagyobb kihívást a „Youth With You” műsor jelentette a szerkesztőknek, mivel
több mint ötven ember ruháját kellett elmosni.
Pamutbotrány
A botrány azután robbant ki, hogy az Egyesült Államok és más nyugati kormányok azzal vádolták Kínát, hogy Hszincsiang északnyugati régiójában visszaélnek az emberi jogokkal, konkrétan kényszermunkát alkalmaznak.
A kínai sajtó elsőként a H&M tavalyi nyilatkozatát emelte ki, amit aztán több márka is követett.
Néhány vállalat webáruháza így aztán le lett tiltva Kínában.
A vitába keveredett márkák között szerepel a Nike, az Adidas és a Puma, valamint a fenntartható pamuttermelést népszerűsítő csoport, a Better Cotton Initiative összes tagja. A csoport tavaly októberben közölte, hogy a kényszermunka növekvő kockázatára hivatkozva felfüggesztik tevékenységüket a kínai tartományban.
Ezután decemberben a BBC nyomozást hajtott végre, kiderítve, hogy
Kína több százezer ujgurt kényszerített fizikai munkára Hszincsiangban.
Szerkesztők átka
A közösségi médiában sok vicc jelent meg a műsorokkal kapcsolatban. Kínában nem ez volt az első példa erős televíziós cenzúrára. Korábban a hip-hop kultúrát, a tetoválásokat és a dekoltázsokat is cenzúrázták vagy elmosták. 2019-ben óriási port kavart, amikor az egyik ismert kínai videóportál cenzúrázta a fülbevalót viselő férfi színészek fülét. Ezt sokan támadtak és azzal érveltek, hogy a cenzúrát a hagyományos nemi szerepek megvédése érdekében vezették be.
Az, hogy egy fiatal, kezdő írókat támogató felhívásra ilyen sokan jelentkeznek, jól mutatja, hogy virtuális világ ide vagy oda, az írás-olvasás vágyát, a papír valóságát nem lehet kiirtani az emberből – mondja Aczél Petra. A Mome professzorával a Libri talent kezdeményezés Kezdősor programja kapcsán beszélgettünk hálószobagyerekekről, élményhajszoló huszonévesekről és arról, miért olyan fontos, hogy heti háromszor együtt egyen a család.
„Túl kell jutnunk ezen a háborún” – hangsúlyozta Donald Trump.
p
3
0
4
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 3 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hájas Gerzson a hitlerszakértő
2021. április 12. 18:20
Picit telefosták a gatyót a nagy nyugati cégek, nem gondolták hogy egy laza kis erényfitogtatásból hirtelen következmények lesznek és világ műhelye és legnagyobb piaca bizony keményen vissza tud ütni mert nincs ott soroshálózat
"néhol vicces végkimenetellel"
Nem gond, nem kell ezt sokáig csinálni. Ezek a ruhák kb. fél évre vannak tervezve, akkorra nagyjából szétfoszlanak. Ha addig nem lesz reklámjuk, a következő már hazai termék lesz.